Mina andliga sida

Det har vi väl alla - man är ju inte osynlig bara för att man inte syns!  I am invisible...  Det här skulle jag vilja vara jag. Jag känner att alla är betydelsefulla - alltid. Ja, det är ett riktigt favoritklipp som får mig att gråta för jag är väl en grubblare! Men... det låter ju negativt!  Det går inte an! Min tro är ett mycket positivt inslag i mitt liv. I hela mitt liv, alla delar av det. För antingen tror jag - eller gör jag det inte, så tänker jag.

                                      Livet är stort - och livet är smått - och allt hänger ihop.

   Jag tror på Jesus Kristus som Guds - vår Himmelske Faders - son, och som min äldre andlige broder och som min Frälsare och Återlösare. Jag tror att vi alla är andliga söner och döttrar till Gud - alla lika älskade men sorgligt nog ofta utan kunskap om det. Brist på känslan av att vara älskad hur man än är - kan det göra skillnad, tror du?

Jag studerar heliga skrifter dagligen - mer eller mindre - för att få styrka och glädje, kunskap och lite mer ordning på tänket! Det är bästa starten på dagen att få tankar från Gud i mitt sinne;-)

Bibeln är Guds ord. Där står bland annat om hur Gud skickar profeter i alla tidsutdelningar för att människorna inte ska behöva vara utan Guds kärlek. Jesus Kristus kom till Jorden för att uppfylla Guds vilja - en kärleksgåva till oss alla. Vi får alla uppstå efter döden. Mäktigt. Allt kommer att bli till det bästa för den som tror och visar tro på Honom. Men det finns mycket att lära innan den stunden kommer. Vi har fått handlingsfrihetens gåva - Gud tvingar sig aldrig på sina barn. Han låter oss så och skörda, älska och hata, bygga och riva - men Han ger aldrig upp hoppet om oss och så fort vi närmar oss Honom kan vi lära oss känna Hans värme och kärlek. Det är ett dagligt mirakel att jobba för - och be om. Det är då vi kan läka, bli hela och få känna vila mitt uppe i stridens hetta.

Kärlek driver ut rädsla - ett mäktigt ord från en allsmäktig och allvetande Gud. Det tror jag på. Bland annat därför är jag så angelägen om att lära mig allt om att älska. Jag har inte övervunnit alla rädslor ännu - så jag har några kurser kvar här i livets skola. Jag älskar att leva och att lära - bara så du vet!

Den lilla  högen av heliga skrifter - tunna papperssidor med det totala måttet av 21x13x8 cm - har ett djup lika omätbart som rymden omkring oss. Varje dag jag läser och gläds åt de heliga skrifterna blir jag upplyft, upprymd och än mer beslutsam att jag vill leva enligt de lagar som Gud gett till oss. Vila i frid  - leva i frid och dela med sig av frid - är ett konststycke - särskilt när livet krånglat till sig. Men hoppet finns och jag tror uppriktigt att det är meningen - att Gud ger till den som ber. Jag tror att mycket handlar om hur vi ber - och hur uppriktiga vi är. Därför tränar jag alltid på att vara just uppriktig. Och efter att skaffa kunskap.  Och den där kunskapen om hur man kan känna att man som människa är dyrbar och älskad den har för mig gått både stegvis och i vågor. Det räcker inte med att veta för att känna och det tog många år för mig att förstå. Och det där med att det är mycket svårt att ge något man inte har...

"Om någon av er brister i visdom skall han be till Gud, som ger åt alla villigt och utan förebråelser, och den skall få den.  Men han skall be i tro utan att tvivla." Jakobs 1:a kapitel och femte vers. Varför skulle Gud som älskar oss komma med förebråelser när vi söker Hans kunskap! Med detta sagt - varför tvivla;-)


http://www.jesukristikyrka.se/
http://mormon.org/welcome/0,6929,403-16,00.html
http://www.lds.org/

Avslutningsvis en liten kul film: Barn är vi alla - små som stora. Och ibland stökar livet till sig bara för att vi inte vill vänta... Det kan vara mycket som är värt att vänta på om vi bara tänker till en stund! 
http://www.youtube.com/watch?v=BR9UWj1q304&context=C30f5547ADOEgsToPDskLwyHuwS4eK0ifwwusZ0ybH





2 kommentarer:

  1. jag uppskattar att du har en tro även om jag inte delar den, det är inte så många nuförtiden som har en tro längre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lisa Björn;-) Små nallar som har det tryggt och bra kanske inte har något behov av den sortens tro ;-) Men för min del känner jag att livets betydelse ökar och gör mig både ödmjuk och trygg.

      Radera