lördag 10 mars 2012

Affeln och urkan

Vilar en stund, löser melodikrysset i den nya appen (!) och hör med glädje Fem myror... Tänker i övrigt mest på hur vanligt det är att man inte helt förlitar sig på Gud förrän man måste erkänna att allt annat misslyckats!?

Fick en briljant idé (efter det var publicerat, min lilla Affeln och Gud-tanke.):

Jag utmanar härmed alla som läser att välja ett, två eller tre skriftställen, tal eller annat som imponerat och känns som Guds ord. Jag tvivlar inte på att det finns en Gud som älskar oss var och en - och som mer än gärna vill lära oss vad lycka och framgång är! Följ det, ha det i bakhuvudet, avsätt lite tid dagligen och så hörs vi vecka 22 - så får vi se vad som hänt oss till dess! Framgång kräver engagemang... Jag tänker i alla fall sätta fart med detta i åtanke. KraM

Ps!

 Ett tal om att se upp i stället för ner i golvet för att lösa problem.  - ca 5 minuter långt
Talen är på engelska - säg till om du vill ha det på svenska så ska jag försöka hitta dem - åtminstone finns de i text i sin helhet!
Tal om att alla är och kan visa sig vara kreativa! - Ett par minuter har du va?
Vila ibland om du ska överleva! Kanske detta tal kan få dig att vila och fokusera på en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar