fredag 23 mars 2012

I dag kommer lektörsutlåtandet!

 
  


Den lilla mannen sitter och
har det så trist och tråkigt.
Eller rättare sagt i kväll, lovade Ann Ljungberg - lektör, skrivarcoach, författare mm - sen ska jag låta mitt kommenterade manus sjunka in så vi kan ha ett samtal kring det på onsdag. 
Vinden kommer med...
 Spännande är det! Den Lilla mannen och blomman ska bli klara ungefär vid halvårsskiftet är planen! Sigrid och jag ska jobba med att få den känd. Hoppas du vill köpa ett exemplar eller fler kanske? Allt överskott går till Lilla Längtan som just nu är för Robert och Sigrid men som vi hoppas ska bli till nytta och glädje också för andra par i samma situation.


Den lilla mannen ska få en egen sida på facebook snart så den som vill får se vad som händer i processen. Just nu är läget så  här: För att alls kunna trycka några böcker tror jag att vi bör få ihop 400-500 beställningar/ i förväg -  för att det ska bli något överskott. Och sen helst sälja lika många till, förstås. Det är ju så krångligt med skatterna och kostnader med tryck och frakt  - och inget vet man innan allt är klart! Pratar med de rara och mycket behjälpliga tjänstemännen på Skatteverket om saken och senaste tipset - igår - var att  
...en liten trasig blomskrutt...
undersöka möjligheten att starta en förening för välgörande ändamål och se om det kan gillas av staten. Vi får väl se... Då skulle jag inte behöva lägga intäkterna på mig som inkomst och då går det inte bort en massa avgifter och pengarna hamnar direkt i Lilla  Längtansamlingen! Så vill vi absolut ha det, eller hur? Hjälp oss gärna att samla ihop beställningar på Den lilla mannen och blomman!

Den här lilla mannen och blomman är inte någon bilderbok så du behöver inte vara orolig  - det är bara jag som funderar lite idag på vad som ska ingå på boksomslaget;-) Och ger dig samtidigt mitt första "offentliga" smakprov.

...som har kämpat för att få
den lilla mannens uppmärksamhet.
Men inte för sin egen skull...





3 kommentarer:

  1. Spännande... Och lite läskigt, kanske, att någon annan ska säga något om din bok? Det skulle jag tycka i alla fall...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är inte så farligt, faktiskt. Den bok som jag tänkte hitta på har ju inte blivit klar ännu. Den lilla mannen kom ju emellan och gav mig sin histora - den har jag ju inte så mycket med att göra;-)

      Radera