lördag 14 januari 2012

Om sufflera

Idag känner jag för att skriva en novell om ämnet men vi latade oss på Hilton Slussen och njöt av skön utsikt, gigantisk öppen spis och bästa soffan ihop med en läcker frukost i lugn och ro efter det varma badet så vad ska jag säga... Jag hann inte! Och nu sitter vi i bilen på väg hem. Anledningen till resan var Ann Ljungbergs Skrivmingel på Söder i en urmysig lokal delad med Harley Davidson. Fyra fullproppade timmar med skrivptat i kvadrat. Njöt! Innan detta event åt maken och jag oxkind  med puread jordärtskocka. Intressant. Efter en alldeles för kort natt blev det ljuvliga templet i Västerhaninge. Och sen vila... Och nu hem till sköna Småland. Angående sufflera kan jag bara tänka på paret som alltid glada i hågen kom hem till oss och mannen ville så gärna berätta om händelser sen sist vi sågs. Vi lyssnade ivrigt men 11/2 mening in började frun sufflera. Mannen repeterade snällt så frun fick sitt sagt och tog sen modigt tillbaka ordet tre, fyra gånger eftersom han såg hur vi stödde honom med ögonkontakt och nickningar... Men frun gav aldrig upp och med sitt snabbare ordflöde och vassare röst så blev det till slut alltid hon som vann kampen och vi fick aldrig egentligen veta hur han tyckte och tänkte om världen runt honom...


3 kommentarer:

  1. Alltför vanligt är jag rädd.

    SvaraRadera
  2. Låter som en romantisk semester för er två! Men historien om vännens besöket gör mig lite ledsen och hur besvärligt var det för dig! Nu när jag inte längre gift, ser jag hur så många saker leda till olycka i äktenskap.

    SvaraRadera