söndag 8 januari 2012

attityd...

Attityd
Tufft
Irriterande
Föränderligt?
Arv
Miljö
Beundransvärt?
Insiktsfullt?
Hjälplöst
Följa med strömmen
Mot strömmen?
A - apa efter utan att tänka
T - tur om man har goda förebilder
T - ta efter de mogna och visa!
I - i alla utan undantag - ett eller annat slag
T - ta för givet att man har rätt att se ner på andra!?
Y - yrkesskada - yrkesgåva?
D - Det finns alltid en möjlighet att lära känna och förbättra sina fina sidor!



----------------
Du hittar mig på face book om du vill. Du hittar också till familjeföretaget Blomberg Entertainment här och vill du veta lite mer om hur det är att Vila i frid redan i livet - så är du välkommen tillbaka. Det är en livsuppgift, känner jag.Och många saknar just frid. Varje dag går jag in på Skrivarcoachen Ann Ljungbergs SkrivPuff och får ett nytt ord att skriva om. Ett skönt sätt att få hjärnan att vakna till liv! Kolla länklistan...

9 kommentarer:

  1. Attityd från A till D. :)

    SvaraRadera
  2. Härligt mamma, jag gillar't :)

    SvaraRadera
  3. Ska försöka komma ihåg den sista meningen.

    SvaraRadera
  4. Vilka frågor det sattes i mitt lilla huvud. Riktigt bra!

    SvaraRadera
  5. "Följa med strömmen - mot strömmen" får mig att tänka på det där citatet om att endast döda fiskar flyter med strömmen, fast jag kan nog tycka att det är bra att kunna göra både ock...och kalla det för social kompetens. :)

    Gillar din A T T I T Y D!

    SvaraRadera
  6. Ja, vad allt har vi inte att välja våra attityder till. Om vi så vill...

    SvaraRadera