måndag 2 januari 2012

Göra länk i kommentarsrutan!



<a href="http://din adress som du har till din blogg">Här emellan pilarna är texten som ska bli hyperlänk </a>

Så här gör jag då:<a href="http://systerysteroch7mamma.blogspot.com">Vila i frid</a>

Gör man så, så SYNS BARA det jag vill -"Vila i frid" Wow:-D

Så där ska det se ut om man som jag ibland gärna vill skicka en länk ihop med en kommentar! (Men helt överflödigt i face book som har allt inbyggt så snyggt.)

Tack vare hjälp från Kalle Byx (se kommentaren i förra inlägget) hittade jag en slumrande kunskap: Jag har ju pluggat HTML-språket och det var ju jättekul att göra hemsidor med det! Håhåjaja - så gammal jag är - det var ca 15 år sedan!! (Då satt man inte och bloggade och face bookade, minsann.) Åh, nu blev jag lite nostalgisk och skulle vilja hitta tillbaka till min allra äldsta hemsida...¨  Men det kan jag väl bara drömma om. Men en jättefin sida om göra länkar finns här .


                    ---------           ----------          -------------              -----------             -------------

Du hittar mig på facebook om du vill. Och till familjeföretaget Blomberg Entertainment här.  Vill du veta lite om hur det är att Vila i frid redan i detta livet så är du välkommen tillbaka. Det är min tanke att livet gör sig bäst lite avskalat. Inte fullt så rörigt och komlicerat som numera erbjuds de flesta av oss.

   Varje dag numera går jag in på  Skrivarcoachen Ann Ljungbergs SkrivPuff och får ett nytt ord att skriva om. Ett skönt sätt att få hjärnan att vakna till liv! Jag är en samlare - jag samlar på livgivande ord och en del av dessa kan man hitta på Mattias Boströms (h)ärliga blogg. Nytt för mig - kanske för dig? Jag gillar ord som jag lär mig något av. De andra lägger jag ogärna tid på;-) Den helt sprillenya Tidningen Skriva och en annan för mig glad nyhet - Skrivarprat!!! vill jag också gärna dela med dig.

Hoppas du också får många fina tankar idag!

4 kommentarer:

  1. Skrivarprat har jag börjat med i dagarna, och Mattias Boströms blogg skall jag lägga till min länksamling.
    Jag älskar ord, helst glömda sådana.
    Tidningen Skriva kommer i postlådan, och skrivpuff har tillhört mina dagliga rutiner i tre år nu.

    SvaraRadera
  2. Ja, det kan vara ett mycket viktigt arbete att ge de glömda orden återupprättelse! Jag släktforskar och känner mycket för det gamla och glömda också.

    SvaraRadera
  3. Så har jag halkat in på ännu en intressant blogg. Kul! Tack, nu har jag lärt mig länka. Besökte också Mattias Boströms blogg för även jag är förtjust i glömda ord.

    SvaraRadera
  4. Stort tack! Ska prova på en gång och se om jag lyckas!

    SvaraRadera