lördag 21 januari 2012

Perfekt

Det hade varit perfekt om jag hade varit som ett flygplan
som finner sin väg genom molnen
som väjer för blixtar och vindar
men har en kurs och följer den.
Å andra sidan kanske jag är just sådan
bara jag har mitt mål kvar och inte släpper taget om det
så låter jag inte omständigheterna, som tidvis driver mig hit och dit,
på allvar hindra min väg att gå emot målet.
Jag gör faktiskt som flygplanet.
Jag startar och landar enligt planen
däremellan följer jag emellanåt kastvindarna
men drar mig så snart jag kan tillbaka till utställd kurs.
Målet släpper jag aldrig - därför når jag verkligen fram.


Du hittar mig på face book om du vill. Du hittar också till familjeföretaget Blomberg Entertainment här och vill du veta lite mer om hur det är att Vila i frid redan i livet - så är du välkommen tillbaka. Det är en livsuppgift, känner jag.Och många saknar just frid. Varje dag går jag in på Skrivarcoachen Ann Ljungbergs SkrivPuff och får ett nytt ord att skriva om. Ett skönt sätt att få hjärnan att vakna till liv! Kolla länklistan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar