fredag 27 januari 2012

Jag mår inte bra idag...

Idag är dagen när jag INTE ska skrivpuffa här.
Idag kommer mina viktigheter ut.
Jag mår dåligt idag.
Inte vet jag varför heller - för så illa har jag det inte...
Men jag lider med den och den och den och den...
Jag är så ledsen för att hon och han och de har det så jobbigt
Jag skulle vilja hjälpa - men hur sjutton gör man det.
Jag ber om hjälp och insikt...
Men hur ska jag överhuvudtaget kunna hjälpa någon om jag inte mår bättre än så här?
Jag får väl börja med mig själv så får vi se vart det leder.
Utan det vet jag precis vad det blir.
Inget.


Texten tillhör mig - Madeleine Blomberg - men du får gärna låna den om mitt namn följer med som undertecknad och etikett;-) ------------------------------------------------------ Du hittar mig på facebook om du vill. Du hittar också till familjeföretaget Blomberg Entertainment på Länksidan och vill du veta lite mer om hur det är att Vila i frid redan i livet - så är du välkommen tillbaka. Det är en livsuppgift, känner jag.Och många saknar just frid. Varje dag går jag in på Skrivarcoachen Ann Ljungbergs SkrivPuff och får ett nytt ord att skriva om. Ett skönt sätt att få hjärnan att vakna till liv! Titta in på Novellodikt-sidan och utbyt tankar med mig om dagens Pufford!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar