måndag 4 juni 2012

För 30 år sen - en ROBERT - grattis VÄRLDEN!!

IDAG för 30 år sedan föddes en liten fin kille - Robert Christopher Blomberg. 

GRATTIS Robban och Grattis Världen!

  • 05.59 - han brukar fortfarande inte ligga och dra sig.
  • 3500 g - ja, han gillar enkelt och smidigt.
  • 51 cm lång - han är fortfarande aningen kortare än sin storebror som var 52 cm med samma vikt.
  • Smidig graviditet och förlossning. Ja, vad man än kan säga om Robert  - så inte är han krånglig att vara med! Tvärtom! En RIKTIGT kul kille!
 Lagom till födelsedagen har han spelat in Piff & Puff Räddningspatrullen (Rescue Rangers) så den vill jag fira med idag. (Han är ganska stolt över de höga tonerna han presterade;-) Vill ni ha mer - gå in på Den begåvade sidan! och sök upp all text med ROBERT. Det finns otroligt mycket mer - men det har vi hemma;-)

LYSSNA & LE, NICKA & NJUT & SJUNG MED!


Första tårtan gjorde vi åt honom.


Nästan alla andra gjorde han själv;-)


liten stjärngosse - första framträdandet - Helsingborgs kapell - dec 1982


lär sig baka under supervisor Linda

fint grupptryck

räddningspatrullen

hela familjen

charmiga killar 1984 - Robert 2 år till vänster, Daniel 5 år med nya lilla Niclas i famnen








----------------------------------------------------- Gå in på flikarna högst upp så hittar du mig på facebook om du vill. Du hittar också till familjeföretaget Blomberg Entertainment på Länksidan och vill du veta lite mer om hur det är att Vila i frid redan i livet - så är du välkommen tillbaka. Det är en livsuppgift, känner jag.Och många saknar just frid, tycker jag mig ha märkt. Skrivarcoachen Ann Ljungberg har betytt mycket för mig och mitt skrivande i vinter - besök hennes SkrivPuff och få ett nytt ord att skriva om varje dag. Ett skönt sätt att få hjärnan att vakna till liv! Titta in på Novellodikt-sidan och utbyt tankar med mig om dagens Pufford!

1 kommentar: