söndag 12 december 2010

Ny motionsgren för stillasittare!!!

Denna höst skulle jag vila och ladda upp,
rensa ut och få tillbaka energi.
Min stressade varelse skulle få nytt liv, mitt blod nytt syre och mitt sinne bli lugnt. 
Frukt och grönt i massor och Qi gong med djupandning. Torrborstning, fotmassage, vila, promenader och så få möten som möjligt. Och fotbad då och då.
Det började bra... och jag kände syret nå gamla bortglömda celler - mums för hjärnan.
Med en gnutta nyvunnen energi var det dags för nya projekt.
Det var då jag hittade en ny motionsgren för stillasittande. En gren som utövas i stora men ofta osynliga sällskap. Sittande på rumpan tränar man hjärtat som inför maratonlopp och pulsen dånar runt om i kroppen.
På träningsrundan stöter man på stora mängder av glada påhejare och  hjärtpumpen  rusar på i högsta fart ett par timmar i taget för att sen sakta lugna ner sig en tio-tjugo minuter och så full fart igen!
Så mycket träning har jag aldrig fått - inräknat tiden då jag joggade flera dagar i veckan. (det jag eftersträvar nu men som var över två år sen).
Just nu heter ett par av mina starkaste supportrar Ambernt Gustafsson och Johanna Persdotter som levde på Lyckorna  i Bohuslän på 1800-talet. Men även Wilhelmina Svensson från Karlskrona, född 1846, som söker sina föräldrar - hon har haft ett svårt liv. Starka människor och gripande människoöden. De hejar på mig att hitta deras kära förfäder. för det är viktigt för dem att bindas ihop som familjer. Vill du träna som jag? Börja SLÄKTFORSKA - DIN SLÄKT LÄNGTAR EFTER DIG - och det blir med all sannolikhet den häftigaste träningsrundan du någonsin gjort.

PS! Intresserad? http://www.arkivdigital.se/ och https://new.familysearch.org/en/action/unsec/welcome

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar