onsdag 25 april 2012

Sällskap - HANNA och REBECKA med HIS HANDS!!

Sällskap eller inte sällskap - lyssnar man på en text som är meningsfull så kan den ge allt sällskap man behöver för en lång tid framöver. Just den här är underbart framförd av Hanna Saffer (f d Blomberg) på - fullsatt och helt fantastisk - Påsksöndagskonsert i Kristianstad nu i år. (Se inbjudan tidigare i bloggen. Och var uppmärksam på fler framöver! Lund står i tur att få dit dessa begåvade ungdomar!) 
Rebecka Rönndahl kompar så vackert på piano i stort sett alla musiknummer så även denna -  His hands.  (All musik och sång från konserten finns inspelade och lyssningsbara - om än skakiga. Väntar bara på tillstånd från alla körmedlemmar - sen kommer de en och en på bloggen. En HÄRLIG samling.)
Vad skulle Hanna och resten av den underbara kören gjort utan denna persons sällskap och tjänande?!

Det är tyvärr jag som håller i filmingen den första minuten - sen kommer räddningen och bilden blir lugn som klaraste stiltje. Tack Josefin Nilsson - vår Niclas fina sambo. Det är gott att känna att det finns gott sällskap - av alla de slag!



Dagens skrivpuff var Sällskap

------------------------------------------------------ Gå in på flikarna högst upp så hittar du mig på facebook om du vill. Du hittar också till familjeföretaget Blomberg Entertainment på Länksidan och vill du veta lite mer om hur det är att Vila i frid redan i livet - så är du välkommen tillbaka. Det är en livsuppgift, känner jag.Och många saknar just frid, tycker jag mig ha märkt. Skrivarcoachen Ann Ljungberg har betytt mycket för mig och mitt skrivande i vinter - besök hennes SkrivPuff och få ett nytt ord att skriva om varje dag. Ett skönt sätt att få hjärnan att vakna till liv! Titta också in på Novellodikt och utbyt tankar med mig när  dagens Pufford sätter fantasin i rörelse snarare än minnena!

2 kommentarer:

  1. Håller med, sällskap kan vara så mycket,,

    SvaraRadera
  2. Så fint hon sjunger. Och visst, det finns många sorters sällskap.

    SvaraRadera