måndag 30 april 2012

yrsel

Yrsel -
brist på styrsel

Vissa köper man andra får man - en del tror man är nåt att ha!

Balansakter - tretakter
Som på en pall med tre ben... - skena iväg i månens sken.
Gardinuppsättning  - med armar över huvet som en snabel på vift
Gå ur sängen lite för snabbt... och den klara morgonen blir svart
Förälskelseyrsel...
Yrsel på flaska ...
When brush and pencil fell in love
Titta in på Elise Nivens Artgarden!
Gungyrsel...
Överraskningsyrsel..

Stressyrsel...
Migränsyrsel...


Yrsel - obalans. Vissa är roligare än andra  - ett litet tag.
Många rent livsfarliga.

Yrsel - ostyrsel.
Inget för mig
Nej! Rak som en fura
stel som en penna
spetsen vässad och klar
Sånt gillar jag!

Yrseln är tråkig
dumdristig och bråkig
tokiga beslut man sig tar
När ens hjärndelar skakar
vem vill leka med drakar?
Håll mig undan från yrsel i alla mina dar!

Låt mig leva mitt liv
utan hjärnlobskiv
Den enda yrsel jag vill ha är när
pennan sätter fart
på texten och mig och mot himlen börjar dra!
Det är den yrsel jag tycker är bra -
den är den enda jag litar på och helt kan fördra;-)

Dagens Skrivpuff var Yrsel

------------------------------------------------------ Gå in på flikarna högst upp så hittar du mig på facebook om du vill. Du hittar också till familjeföretaget Blomberg Entertainment på Länksidan och vill du veta lite mer om hur det är att Vila i frid redan i livet - så är du välkommen tillbaka. Det är en livsuppgift, känner jag.Och många saknar just frid, tycker jag mig ha märkt. Skrivarcoachen Ann Ljungberg har betytt mycket för mig och mitt skrivande i vinter - besök hennes SkrivPuff och få ett nytt ord att skriva om varje dag. Ett skönt sätt att få hjärnan att vakna till liv! Titta in på Novellodikt-sidan och utbyt tankar med mig om dagens Pufford!

2 kommentarer: