tisdag 30 november 2010

Dagen passerar revy...

I morse hoppade jag upp glad och pigg  bortåt sex - men med en faslig träningsverk sen förra veckans bedrifter bland gardiner och julostar.
Slängde in grötingredienser till en snabb med vettig fullkornsgröt som jag åt kvickt ..  för det mesta satt i microlocket så det var inte mycket kvar i skålen att äta.
Skyndade vidare så jag skulle få åka med min man till vår date hos tandläkaren - skönt att slippa ta bussen!
Halt, kallt, härligt väder och resan gick bra, tandläkaren var på ett strålande humör när hon såg att hon inte behöver oroa sig över arbetsbrist en tid framöver.
Jag var glad att vi inte behövde betala idag.
Den glada tandläkaren la om våra tider och vi fick en timme extra som vi kunde njuta av innan makens nästa tid att passa på annat håll. Där vid denna tidpunkt tyckte jag att dagen var bara barnet och drog igång alla projekt jag längtat efter.
Nu sitter jag här med fullkornsbröd snart klara - doftar underbart, nykokt - på egna bär och rabarber - JULGLÖGG (finns det förresten annan glögg?) och dessutom hittade jag på en glöggsylt! Den ska jag ha till tjocka pepparkakor och min egen julkryddost! Mums. På bänken ligger en fortfarande frusen grisrumpa och väntar på att bli uppbunden till adventsskinka på lördag när vi ska ha lite adventskalas med de barn m fam som kan komma.Sovrummet är tömt snart för där ska rengöras och fixas så att Daniel och Kat och vilka de vill av sina fyra små avkomlingar kan bo där inatt. Lakan ska i, dammsugas ska rummet... Ja, inte så farligt alls - min dag passerar revy som sagt, och inte var den väl så illa? Bara ett litet aber... öVerVÅNinGen. Vågar knappt tänka på hur där ser ut och plötsligt undrar jag om dagen var så lång som den kändes i morse. Där är ALLT på kontorsdelen en enda röra, ALLA julsaker är dessutom uppackade, ALLA dukar och gardiner utbredda för att inte mögla av all fukt som drog in tillsammans med invirvlande snö på vinden ... (Åtgärdat nu men dukarna bryr sig inte om det.) Hanna och jag skajpade för att hon skulle få sina och inte Emilys julsaker ner till safferhemmet i Malmö - ALLA deras julsaker och ALLT annat som ska ner dit eller inte ner dit ligger i HELA Hannas förra rum. HELA Victors förra rum ser ungefär ut som när han bodde där fast det är mina saker som dräller där istället. Som ska ordnas och fixas med... Emilys rum är bäddat för två men hur dessa två måste vara skapade för att nå sängarna det måste man undra... Nej, slut på funderandet för nu piper klockan ilsket att brödet är FÄRDIGT!  Hoppas att du tänker på mig så att jag får HUSET FÄRDIGT innan JAG blir färdig innan lilla sexmannafamiljen kommer på tomtegröt klockan tio i kväll... Åh, vad det ska bli kul att träffa dem. Jag ska bo uppe om jag hittar nån håla att tränga in mig i där det inte ligger julsaker, Janne bor som vanligt på Scandic i Halmstad.
   Nån sa på den nyförlovade Sarahs fb - att livet kan vara kort för en del.Vem, undrar jag på ålderns höst, känner att livet inte var kort? VEM går det INTE snabbt för? Visa mig den så ska jag... (fortsättning kanske inte följer;-) Men GRATTIS SARAH och TOBIAS - Ni gör rätt som tar vara på tiden - så mycket kan man visa med hjälp av den och så mycket kan man göra med väl planerad tid! Vet man så varför vänta?  Bland de smartaste stavningstipsen:  Kärlek stavas T I D!! Inte så konstigt att vi alltsomoftast ä l s k a r tid;-) Men bara så ni vet ni unga muntergökar så får man inte mer tid för att man blir äldre:-P
PS! GRATTIS bror ANDERS också - men vad gjorde du med dagen - julen kommer att slaska:-(

2 kommentarer:

  1. SEXBARNSFAMILJ!!! Är det nåt jag inte känner till??? ett par barn t.ex...

    SvaraRadera
  2. nä, du hann läsa innan jag insåg och ändrade;-) Puss!

    SvaraRadera