söndag 11 december 2011

Jag tar priset

Priset det tar jag.
Priset har jag redan fått.
En ny dag och en gammal,
en god tanke och en sämre,
en bra sak gjord och en inte så bra,
en stökig familjedag och en lugn,
ett lättlöst bekymmer och ett svårt problem,
en ensamhet ensam eller en ensamhet i flock,
en glädje att tjäna någon annan eller en irritation över att man aldrig blir klar,
en glädje att vara en speciell kvinna på jorden eller en tanke att ingen är värd något alls,
jag väljer - det är priset.
Jag tar priset - jag väljer så gärna det att jag är speciell,
att mina ansträngningar inte är i onödan, att mina tankar är i utveckling,
att jag alltid kan påverka och påverkas,
att jag oavsett mina handlingar bakåt i tiden har alla möjligheter att få mitt liv att bli högst värdefullt,
Jag tar priset - en ny dag och kunskapen att både den och jag är värdefull -  för att forma mitt återstående liv av det.
Priset är nu, här och jag - och du förstås så jag har någon att dela det med.

Ann Ljungbergs SKRIVPUFF

2 kommentarer:

  1. Tack du kära dotter! Kul att någon orkar läsa det - coh till och med kommentera så snällt!

    SvaraRadera