måndag 12 december 2011

Skriv om att köa!

Dagens skrivuppmaning - från Skrivarcoachen Ann Ljungberg - skriv om att köa! Nej egenligen ligger jag en dag efter .. så jag har två uppmaningar att ta itu med! Skriv om symmetri. Jaha ja..
Börjar spåna om att köa

Jag köar för att lämna postpaket
jag köar för att jag inte hann förbi medan det var grönt ljus
jag köar för att få ett bord på den smockfulla restaurangen - populär för sin goda prisvärda mat får man hoppas
jag köar för att komma in och lyssna på de där underbara föreläsarna
jag köar för att komma med i Idol - nej, jag bara skojar!!! Det gör jag INTE!
Jag köar inte heller för att bli med i någon dokusåpa, eller för att få diskutabelt influensavaccin eller för att hoppa bungy-jump över Victoriafallen I Afrikas oländiga terräng (eller var var de nu du var min kära dotter Hanna och gjorde detta vansinnesdåd;-)
Jag köar inte heller för att komma in i kyrkan på sabbatsdagen  - för så trångt är det inte i dörren in dit.
Men jag känner att jag gärna skulle göra det om det var det som krävdes för att få vara en del av den underbara sabbatsanden där. I vanligaste fall i Lyckeby, i går i Sheldon, Birmingham, andra gånger i Montbéliard, Köpenhamn, Lübeck, Helsingfors, Barcelona, London, Warwick, Provo, Springville, Brest, Caen - ja, vad jag menar är att sabbatens ande är så starkt utgjuten överallt att det inte kan spela någon som helst roll var jag är. Och jag köar gärna för den om det skulle vara nödvändigt. Den uppladdningen är oslagbar - för vilken vecka behövs det inte att mina inre batterier får sig lite extra kraft?! Vilken vecka skulle jag tacka nej till kraft från en älskande allsmäktig Gud?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar